Si heu pensat en tenir una mascota, recordeu visitar una gossera o una protectora d'animals

Ahir, va sortir per la TV3 una gossera i, al cap d'avall d'una gàvia, hi vaig veure un gosseta amb la cara molt trista i que no participava amb la curiositat dels altres cap a les càmeres.
A sota el ventre de la gosseta, se li veia molt clarament, que l'havien fet servir per criar molts cops. De ben segur, ara ja no els hi era productiva i la van abandonar.

Em vaig entristir de pensar que no la podia acollir i, encara més, de pensar la quantitat de gent, que de ben segur, aquest Nadal o Reis han comprat un animal als fills.

M'agradaria molt, que si sou amants dels animals i voleu compartir el vostre espai amb un d'ells, visiteu primer una gossera o una protectora d'animals.

He trobat aquests enllaços

http://vallesnatura.blogspot.com/
http://www.protectoramataro.org/cat/
http://www.cadvor.cat/index.php

3 comentaris:

Florenci Salesas ha dit...

Els que em coneixen saben que no se'm cau la bava amb els animals a la primera de canvi. Sóc més personista que animalista, per així dir-ho. Però em repugna la insensibilitat cap a aquests éssers, l'abús i l'us sovint objectual que se n'acostuma a fer massa vegades. Qualsevol que es faci càrrec d'un animal hauria de ser conscient que els animals no són la nostra propietat sinó la nostra responsabilitat.

Els meus fills tenen cura de dos gats que vaig recollir del carrer i que vaig dur al veterinari. Un cop "oficialitzats" i curats, viuen feliços com anissos des de fa un munt d'anys. No pots recollir tot el que trobes, és clar. Però com dius tu, si algú vol (i es veu en cor de prendre'n cura com cal, amb tota la responsabilitat que això comporta) un animal, que vagi a la protectora.

I sí, malgrat que els meus millors amics són humans, també és cert que n'hi ha uns quants d'humans que no donen cap bona propaganda a aquest adjectiu.

a peu coix ha dit...

Gràcies per la visita Florenci. De ben segur que els gatets recollits viuen molt estimants amb els teus fills.
Sé que es picar en ferro fred això de que és millor anar a la gossera, però ho he de dir.
Una abraçada

helena arumi ha dit...

Nosaltres a casa sempre vam tenir gossos i gats recollits del carrer.
La meva mare té tres gats, que també van ser abandonats pels seus amos.
Suposo que és la manca de cultura i l'incivisme de les persones la que fa que això per exemple a Anglaterra no passi. Si veuen algú abandonant un animal, la multa que se'ls imposa és espectacular.

Bon any nou, Núria!