dimecres, 30 de desembre del 2009
Arrenca la Catosfera del 2010
Diu que al web www.cdigital.cat ja hi ha les inscripcions obertes.
dilluns, 21 de desembre del 2009
Poema d'aquest any de Vicenç Ambròs

Felicitats Vicenç pel nou premi! I bones festes
diumenge, 20 de desembre del 2009
Felicitació de Nadal
divendres, 11 de desembre del 2009
Fira de Nadal i dels Torrons a Cardedeu
Cardedeu (Vallès Oriental) ha tornat a engalanar els seus carrers amb paradetes de llaminadures i artesania els dies 11,12 i 13 de desembre de 2009.
Us recomano que no us la perdeu, sobretot perquè hi haurà la parada de Labors de retalls Hermínia, que tindrà exposats molt a prop de l'Ajuntament els seus treballs de patchwork i també els de punt de creu, especialitat de la seva germana.
Aprofito per recordar que el 13 de desembre serà Santa Llúcia, patrona de les modistes.
dissabte, 5 de desembre del 2009
"Donde dije digo, digo Diego"
De fet el títol d'avui l'he posat perquè he llegit al diari elPeriodico en línia un article titolat: Els ratolins no adoren el formatge i els talps no són cecs. Us deixo l'enllaç aquí per si hi voleu donar un cop d'ull.
"Cuando el rio suena..." serà el títol amb el que destacaré l'article del diari Avui sobre Internet titolat: Tempesta política per la llei que vol controlar Internet i que podreu llegir aquí.
diumenge, 29 de novembre del 2009
Els "zombis" actuals
En aquell temps de zombis només en coneixíem dos tipus, aquests i els que et trobaves cada dia pel carrer de camí cap a la feina, però en el fons la por que et podien fer era suportable.
Avui he llegit a elPeriodico de Catalunya un article que parla també de zombis, en aquest cas invisibles, són com nanozombis que t'escaneijen les entranyes de tot el teu ordinador...
Si voleu llegir més feu clic aquí
dimecres, 18 de novembre del 2009
M'ha passat una cosa molt estranya
Hem podríeu dir si us ha passat algun cop? Ja fa dies que li dono voltes si no tancar els blocs o deixar-los només per enllaç al clàssic web.
Què en penseu?
Gràcies
dimecres, 11 de novembre del 2009
Demà presentació de l'última novel·la de Sílvia Romero

Presentació del llibre
JÚLIA M. de l'escriptora Sílvia Romero.
Premi Ramon Roca Boncompte, 2008, publicat per Pagès editors.
La presentació anirà a càrrec meu i serà demà dijous 12 de novembre de 2009, a 2/4 de 8 del vespre
Espai Gralla [4a planta] Organitza: La Gralla
Col·labora: Restaurant El Mirallet
Us hi esperem!
dimecres, 28 d’octubre del 2009
Ens coneixem?

I fins i tot més lluny, esbrinar si ens interessa o no coneixens...
En fi, el tema dóna per tant que he decidit fer-ne un relat. Aquí no us el penjaré perquè seria molt llarg i els apunts d'un bloc penso que són això, apunts, eines perquè cadascú en tregui les seves conclusions (al menys els meus).
Els comentaris seran molt ben rebuts. Ves, que potser faig una enquesta i tot...
diumenge, 25 d’octubre del 2009
La Castanyada

M'adono que sigil·losament aquestes carotes es mengen les tradicions...
En arribar a casa m'he posat a torrar quatre castanyes per entrenar-me per cel·lebrar, la castanyada com cada any.
dimecres, 21 d’octubre del 2009
dilluns, 12 d’octubre del 2009
En Picó diu que baixen les temperatures!
Una platge d'aigua clara i tranquil·la amb un sol gens típic.
Em preocupa el canvi climàtic i mira que fa temps que ho anem veient...
divendres, 9 d’octubre del 2009
No ho diem prou
Mai es diu prou t’estimo.
Escatimem al cor paraules,
perquè hem perdut
l’espontaneïtat de l’infant.
Tossuts ens perdem en l’espessor,
d’un bosc de silenci i restem muts,
sense escoltar al vent que ens repeteix
t’estimo. El teu t’estimo.
I, és que no ho diem prou!
O, no ho diem gens.
Alguna cosa ens pren el mot
dels llavis amb el temps.
Però, ho dic avui pare, avui crido per dins
de les entranyes que t’estimo i t’he estimat.
Sense vergonya, sóc gran.
Murri, em diries somrient,
que no cal que t’ho digui,
perquè ja ho saps.
Però sona bé, oi pare?
Dedicat al meu amic JM
dimarts, 6 d’octubre del 2009
Recital de poesia amb acompanyament musical

Amb les veus dels rapsodes Artur Mas Aguado i Núria Rubió Roig de Molins de Rei, acompanyades amb la música de la violoncelista Taís Costa Ruera de Granollers.
Com sempre comptarem amb el nostre reporter gràfic Narcís Civil Mascaró per immortalitzar l'acte.
No cal que us digui, que el que més ens agradaria seria comptar amb la vostra presència.
Al final hi haurà una copa de cava i un petit pica-pica.
diumenge, 4 d’octubre del 2009
Descobrint món: motos HARLEY

El propietari d'una d'aquestes meravelles ha deixat que em fessin una fotografia al costat de la seva moto, fin i tot m'ha ofert el casc...
Quan m'assabenti que fan una altra trobada... Allà que vaig!
dimecres, 30 de setembre del 2009
dijous, 24 de setembre del 2009
dimecres, 23 de setembre del 2009
Passejant per la nova cançó
Passejant més he trobat aquesta cançó tant actual en aquest bloc titulat: Cançons en català i més.
No us la perdeu la gravació!
|
dissabte, 19 de setembre del 2009
El nou bloc de Joan Boix

Avui us presento el nou bloc de Joan Boix, mestre del còmic. Voldria dir, que vaig ser alumna seva només per uns mesos. Durant aquell període vaig quedar fascinada pels seus magnífics treballs, per la continuïtat de les seves obres i per la pulcritud i cura que tenen cada un dels seus dibuixos i sobretot per la demanda de feina que té de l'estranger.
dijous, 17 de setembre del 2009
Això són figues d'un altre paner

Això són figues d'un altre paner
Aquests és la frase feta (no refrany com havia posat abans) que aporto avui, perquè he fet la setmana de la figa a la cuina.
Amanides, berenars, melmelada...
Els podeu veure al bloc de cuina de pa amb oli i xocolata.
Aquí a peu coix, on majoritàriament es mengen lletres, us deixo el bloc de Víctor Pàmies que té un cistell curull de refranys i frases fetes, com sempre.
Bon profit, lletraferits!
dilluns, 14 de setembre del 2009
Fira de joguets antics

La primera sol ser sempre el preguntar-te per què vas fer neteja de trastos vells que tenies guardats a les golfes, sobretot perquè no feien cap nosa.
La segona intentar recordar si encara n’ha quedat alguna cosa, sobretot després de veure que algunes andròmines valen més de cent euros.
La tercera si aquells “juegos reunidos” que hi veus exposats a sobre la parada, no podrien ser els que la mare et va llençar sense contemplacions, perquè li mancaven moltes peces...
Bromes a part, va ser una fira distreta, una fira per a nostàlgics, col•leccionistes i badocs com jo mateixa.
Us he fet un collage amb unes fotos que vaig fer, després de demanar permís a un dels expositors que hi va haver a la Rambla Vidal aquest cap de setmana.
diumenge, 13 de setembre del 2009
Patchwork a Sant Feliu de Guixols: us presento la meva mussoleta

A l'hora que hi he anat, la Maria ha tingut molta paciència en ensenyar-nos perquè la majoria dels assistents no n'havíem fet mai. Us deixo la meva petita obra.
Aquest taller ha estat una de les activitats que s'han fet durant tot el dia en motiu de la I Fira Mediterrània de Patchwork organitzada per Associació Espanyola de Patchwork i Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols.
Penso repetir!

dimecres, 9 de setembre del 2009
Passejant per Can Casals
Però he decidit fer un tomb pels blocs dels amics i m'he aturat primer al Secundària Memòria del meu amic Antoni Casals i, vet aquí, ja hi he trobat un munt de reflexions sobre aquest tema.
M'ha agradat com l'ha exposat i us convido a fer un passeig pel seu bloc, on gairebé sempre hi té uns apunts molt interessants.

Aquesta és la gàrgola preferida de l'Antoni, que és també la imatge de portada del seu llibre La mirada de la gàrgola. Per què creieu que està sempre tant ben informat?
Per cert Antoni, actualitza les dades de Joescric que no hi ha tots els teus llibres!
dissabte, 5 de setembre del 2009
Una mica pioca
De fet, tampoc ser que dir, si escoltes les notícies t'avorreixes d'escoltar sempre les mateixes. Ara ens matxaquen tant amb la grip!
No sé si us passa, però des de que hi ha la TDT tinc un munt de canals, però que es vegin be, quatre de comptats i d'aquests quatre, potser un i mig potable.
L'altre dia algú em va dir que ara hauríem de pagar per veure la tele. No vaig dir ni mu, perquè no en tinc ni idea del tema. Em va semblar una mica exagerat, però ves a saber.
Ara faré un passeig pels blocs amics a veure si em poso al dia.
dilluns, 31 d’agost del 2009
Un gra massa?
I altres coses que no anomenaré.
Un gra massa? Aquest any m'ha fet pensar, sobretot, el fet de si ens podem permetre cremar tanta pólvora diàriament fent passades de Diables (no hi estic pas en contra, però calen tantes?)
dimecres, 26 d’agost del 2009
dilluns, 24 d’agost del 2009
El Feliuet
Al 1969 aquest tren va deixar de fer la ruta que havia fet durant molts anys, tot hi havent remodelat les vies.
L’interès per conèixer més coses sobre la circulació de trens a Sant Feliu em va venir després de visitar la Sala del Suro que hi ha al Museu d'Història de Sant Feliu.
Al Passeig Marítim de Sant Feliu de Guixols hi ha exposada una locomotora del 1890.
Per a més informació us deixo aquest enllaç
diumenge, 9 d’agost del 2009
2n convit d'estiu

S’evapora el teu record
com l’empremta sobre la fusta
Participo en el segon convit d'estiu organitzat per Francesc Mompó, des del bloc Uendos, Greixets i Maremortes.
Totes les baranes dels teus dits

Recordeu que demà 10 d'agost, a les 20:30h, tindrà lloc la presentació del llibre Totes les baranes dels teus dits, de l’de l'Editorial Petrópolis. Una proposta de Jesús M. Tibau.
El llibre col·lectiu amb el que en Jesús va engrescar a més d'una cinquantena de persones (entre elles, jo) a participar-hi amb un poema.
Dir-vos també que ara l’inclouré dins el bloc Tocats per l’art d’escriure
Gràcies Jesús, fins demà!
diumenge, 26 de juliol del 2009
Recital poètic amb motiu de l'inauguració del Museu Irla




Ahir a
Trobador i Joglar va ser el títol del recital amb el que el poeta Josepmiquel Servià va participar en la Jornada de portes obertes que oferia ahir el Museu.
Servià ens deleità amb alguns dels seus poemes (lírics i humorístics).
Poemes dels llibres: Jerarca de la Llum, La Barca encesa, La cala dels somnis i del seu últim (en curs de publicació) Wisqui sense gel, tots ben acompanyats de peces de Jazz interpretades per Ricard Parera (saxo i flauta travessera) i Andreu Gil (piano).
Un recital que m’hagués sabut greu perdre.
dijous, 23 de juliol del 2009
La llengua no té ossos, però en trenca de molt grossos
La llengua no té ossos però en trenca de molt grossos, aquest refrany el deien els grans de casa. En Víctor Pàmies en el seu refranyer hi té recollit aquest: la llengua fa més mal que cap punyal
M’ha vingut al cap després de veure com una i una altra vegada la premsa furga i furga.
Fa uns dies la infermeria va ser el seu objectiu, ara toca als bombers...
Sense cap més comentari
dilluns, 13 de juliol del 2009
LA FONT DE L'ESGLÉSIA
a la font d'aquesta vila,
i sols en paga tribut
aquell que no se l'estima.
Només em mostro dolgut,
perquè a galet no convides.
El teu crit és ara mut;
ja no surts com ans solies.
En la meva joventut,
aigua del cel en sortia.
Poema de Joan Asensi Barberà, poeta de Molins de Rei
Del llibre compartit amb Montserrat Altarriba: Una imatge i dos poetes
Fotografies de Miquel Viñas Farrés
divendres, 3 de juliol del 2009
Menja't una cama 2009

Un sopar molt agradable a la fresca en companyia d'amics i coneguts, que feia anys que no veia.
El recital va anar a càrrec dels poetes Feliu Formosa, Martí Salas i Núria Martínez, tots ells de Barcelona.
dilluns, 22 de juny del 2009
Cançó del paleta
divendres, 5 de juny del 2009
PREMIS BLOCS CATALUNYA
dilluns, 1 de juny del 2009
Us presento...
diumenge, 31 de maig del 2009
Jordi Savall
L'any passat vaig anar amb una gran amiga a un concert de Jordi Savall. Escoltar-lo en directe va ser un plaer.
Avui m'he recordat de la meva amiga i he entrat a YouTube per fer recerca d'un vídeo de Savall per dedicar-li, perquè estic segura que li agradaria molt més que una flor.
Per a tú Maria Rosa.
Trobada de VÍBRIES
Hi ha participat bestiari de Poble Nou, Canovelles, Argentona, Cunit, Igualada, Terrassa, Badalona, Granollers...
M'he deixat la màquina de fotografiar a casa i us hauré d'enllaçar cap el bloc de'n Narcís, si fa un apunt o, demanar-li una de les seves magnífiques fotografies. Sí, ha fet l'apunt, feu clic aquí
El que m'ha cridat l'atenció és la història que porten aquestes figures construïdes la majoria d'elles amb fibra de vidre i ferro.
La més velleta de totes és de l'any 1983 i pertany al municipi de Terrassa. L'anomenen Pàjara i està construïda amb fibra de vidre i alumini. El seu constructor va ser Joan Ignasi Ros.
La seva història diu, que va sortir d'un ou que una estranya criatura diposità en l'atri de l'Ajuntament fruit de la folla nit d'amor amb el Llucifer dels Diables de Terrassa...
*Víbria
dilluns, 25 de maig del 2009
Quan no tens tema però en vols un...

-->
dimecres, 20 de maig del 2009
Florenci Salesas. Un tot terreny? Un geni? Sense cap mena de dubte un gran treballador

(fotografia del bloc de Florenci Salesas)
L’amic Florenci Salesas va fer la presentació del llibre Èquili qua! i no hi vaig poder assistir.
Avui, us faig un enllaç al seu bloc, on hi ha tota la crònica i uns vídeos que té penjats a YouTube.
Florenci, espero veure’t aviat actuant per aquí o per escenaris majors!
Et desitjo molt èxit amb el llibre.
He de dir que per ara no sóc la seva "mànager" però no ho descarto. Apa!
dimecres, 13 de maig del 2009
Les llengües en joc, el joc entre llengües. L'ús interpersonal del català entre els infants i joves de Catalunya.

L’any passat vaig anar a la presentació del llibre Les llengües en joc, el joc entre llengües. L'ús interpersonal del català entre els infants i joves de Catalunya.
Em va agradar l’exposició que l’autora Mireia Galindo Solé va fer del seu llibre. He de confessar que fins avui no l’he pogut començar a llegir.
El llibre analitza quantes llengües s’escolten a les hores del pati a les escoles de Catalunya, en quina llengua expliquen els acudits o canten els nostres nens i nenes.
En el resum de contraportada hi podeu llegir:
Saber què parlen i com parlen les futures generacions de catalans ens permet saber alguna cosa més sobre la salut actual del català i, el que és més important, ens dóna pistes per intentar millorar-la. Les llengües en joc, el joc entre llengües és un llibre que evita caure tant en el rebentisme («els docents no se'n surten de catalanitzar») com en el catastrofisme («el català retrocedeix arreu i poca cosa s'hi pot fer»), i, en comptes de plorar i lamentar-se, proposa iniciatives per fer que el català visqui durant molts anys més...
dimecres, 6 de maig del 2009
Èquili qua!

Lloc: Al bar El Cable de Sitges.
Editat per l’editorial i associació cultural gracienca La Olla Expréss
dimarts, 5 de maig del 2009
Presento ISKANDER al Pla

Ja veieu que aquests dies he escrit poc al bloc i és perquè estic preparant el tema.
Com podeu comprovar en el seu web, aquestes dues autores no paren de treballar i fer gires literàries.
dissabte, 2 de maig del 2009
Exposició de pintures

Inauguració de l’exposició:
Dissabte 23 de maig a les 6 de la tarda, i el diumenge 24 a les 11 del matí a la sala d'Exposicions de les Dependencies Municipals
Horaris per visitar l’exposició:
de dilluns a divendres de 6 a 8 de la tarda, dissabtes d' 11 h. a 2 del migdia. i de les 6 a les 8 de la tarda.
Des del 21 de maig al 7 de juny de 2009
Carrer Sant Pere, 29-31
Calafell - Platja
divendres, 1 de maig del 2009
Poema de maig
Seguim amb les exposicions
Va de cuina fàcil
PATATES FARCIDES
Com ja sabeu una de les moltes aficions que tinc és la cuina.
Gaudeixo remenant inventant plats, encara, que com podeu veure avui n’he fet un que ja està inventat des de fa mil anys.
Primer he bullit amb aigua salada les patates amb pell, les he partit per la meitat (amb part del seu interior, un carbassó i una ceba he fet puré de verdures pel primer plat).
Pel farciment de les patates: mig pebrot vermell, un porro, una albergínia, quatre tomàquets madurs i dues llaunes de tonyina.
Per la cobertura: salsa beixamel, formatge ratllat, gratinat i llest!
dijous, 30 d’abril del 2009
L'escriure

- No! Els dic jo, si faig poca cosa.
Aquestes preguntes em fan rumiar i penso que estic contenta de tenir els anys que tinc, perquè essent tant activa com sóc, si hagués nascut en aquesta època em diagnosticarien d’hiperactiva i aniria tot el dia dopada per prescripció facultativa. M’agrada però, poder tocar moltes tecles alhora.
La meva visió del món és molt àmplia i hi veig moltes coses per descobrir. No em calen els llargs viatges, en tinc prou amb l’absència de dolor, perquè el gaudi, ve tot sòl amb un somriure i una ploma per escriure.
Escriure, una felicitat petita, com li agrada dir al JM Tibau
dijous, 23 d’abril del 2009
Sant Jordi
dimecres, 22 d’abril del 2009
FER LA PUTA I LA RAMONETA
És una frase que mai no passa de moda. De persones d’aquest tipus me n’he trobat moltes al llarg dels anys, sobretot a la feina. Si en detectes alguna... ben lluny!
De la definició que em donen a Rodamots, us en deixo un tast. Si voleu ampliar-la podeu agafar l’enllaç que us durà al seu web.
FER LA PUTA I LA RAMONETA
Actuar amb duplicitat.
No sabràs mai com pensa ni què es proposa, perquè sap fer la puta i la Ramoneta per tal de quedar bé amb tothom i no comprometre’s.
dissabte, 18 d’abril del 2009
Molt més que signar llibres

Després de signar també em quedaré a ajudar a la Judith i el seu equip a vendre o embolicar llibres. Us diré un secret... a mi, en realitat, m’hagués agradat ser llibretera. Cada any, durant una jornada, puc jugar a ser-ho.
Si em veniu a veure us faré de venedora però, us heu d’identificar perquè estic tant absorta despatxant que no tinc temps ni d’aixecar el cap.
diumenge, 12 d’abril del 2009
Què tenen en comú un fadrí-na i un padrí-na?
padrí –ina
fadrí-ina
Vull dir-vos que he quedat parada quan he llegit a la definició del diccionari que un/a padrí/na contreia l’obligació d’educar cristianament a l'infant apadrinat a falta dels pares.
Creia que els padrins eren com uns tutors legals per si els pares faltaven però, no sabia que ho haguessin de fer sota cap condició religiosa. Cada dia n’aprenc una de nova.
Mireu-vos aquest vídeo de TV3 està força bé.
dissabte, 11 d’abril del 2009
Qui és la Judith?

Per saber qui és la Judith l'heu d’anar a conèixer personalment perquè de fet la Judit, és la JUDITH amb majúscules.
http://www.vimeo.com/3237888
divendres, 10 d’abril del 2009
Bacallà amb panses. Bon profit!
I mireu quina Fideuà. Hum!!!
diumenge, 5 d’abril del 2009
La mirada del noi desconegut

dilluns, 30 de març del 2009
Són si fa o no fa tres quarts de sis

Avui el meu company de feina, en Josep M. m’ha passat una adreça web per posar-me el rellotge català al bloc. Mireu, ja no m’he sentit tant extravagant fent servir quarts i hores! No dec estar tant passada de moda com això.
Us deixo l’adreça per si voleu donar-hi un cop d’ull.
diumenge, 29 de març del 2009
CATOSFERA 2009



Ponència d’Enrique Dans el dia de la inauguració
Les segones Jornades de la Catosfera (Cdigital) van reunir prop de 500 persones (segons els organitzadors) a La Troca, a l'antiga i remodelada fàbrica tèxtil Roca Umbert de Granollers. Enguany la segona edició ha superat la de l'any passat.
Amplia la notícia al diari Nou9
dissabte, 21 de març del 2009
Repartint poesia

(fotografia de Vilaweb)
Llegit a VilaWeb-Diari electrònic per a més informació prem l’enllaç.
divendres, 20 de març del 2009
POETES I PALLASSOS

Us deixo informació sobre aquest acte per si us pot interessar.
Data: 1 d'abril de 2009
Recital de poemes de: Montserrat Rodés, Pau Gener Galin, Jordi Nopca, Marta Darder, David Castillo, Jesús Lizano, Gerard Quintana, Patríca Tosquella, David Ymbernon, Marc Romera, Ivette Nadal, Josep Pedrals, Carles Hac Mor, Ester Xargay, Francesc Gelonch, Anna Aguilar-Amat, Albert Garcia-Elena i Tomàs Arias.
Pallassos: Vichy Soise, Diana Gadish, Edu Rodilla, Jaume Mateu (Tortell Poltrona).
Organització: Grup Barcelona d’Amnistia Internacional i QUARKpoesia
Més informació
dijous, 19 de març del 2009
Diccionari del Català Col·loquial

M’agrada la idea.
diumenge, 8 de març del 2009
Exposició fotogràfica a Cardedeu

dissabte, 7 de març del 2009
Segona Edició de les Jornades de la Catosfera

Us deixo aquí la informació per si us hi voleu apuntar.
divendres, 6 de març del 2009
La meva pastisseria

Dilluns passat vaig començar el curset de pastisseria, la professora feia tres postres sofisticats a l’hora i la veritat al principi de la classe m’embolicava.
Vaig quedar una mica parada perquè jo creia que podria fer pràctiques, o sigui seguir els seus passos, però no, només es podia mirar i preguntar.
Les postres feien molt bona pinta i la degustació final també.
Però, ja veieu, tot i que la "profe" va dir que ara els pastissos i coques tradicionals ja no es fan gaire, avui, com veure-ho, no he estat per romanços i he anat per feina amb una coca clàssica amb un toc de maduixots.
4 ous
200 de farina
1 sobre de llevat Royal
150 de sucre
Ratlladura de llimona
Un grapat de pinyons
Un cullerada de mantega fosa
Maduixots tallats per la meitat
Vagi de gust!