dimarts, 24 de juny del 2008

L'home del carrer. Escenificat per Florenci Salesas

Ahir vaig ser incapaç d’inserir el vídeo de la revetlla de Sant Joan amb la cançó de Jaume Sisa. Avui m’hi he capficat i, després de moltes proves, sembla que he aconseguit saber-ho fer. La revetlla ens ha dit adéu i el tema ja no em sembla actual. No us deixo sense vídeo, però, i l’he canviat per un altre que m’encanta; és un tema de Francesc Pi de la Serra, titulat L’home del carrer, que ha escenificat Florenci Salesas (un expert en cinema mut) per fer-li a Pi de la Serra el seu particular homenatge, tal com ens explica a YouTube.

El dia que, per primer cop, vaig veure el seu vídeo amb aquesta escenificació em va captivar, se’m va enduu molt enllà, cap al temps de la meva besàvia. Un temps llunyà, però no oblidat per mi.

Els artistes d’aleshores sabien entrar dins el cor de l’espectador sense gaires efectes especials.

Aquesta cançó de Pi de la Serra és una cançó plena de tendresa i sentiments que ens recorda els temps de les vaques flaques, amb el qual convivim tan a prop.

He fet la meva recerca habitual per la xarxa a fi de llegir coses sobre el cinema mut i us deixo aquest enllaç. M’hagués agradat fer-ne un des de Viquipèdia, però hi ha poca cosa sobre aquest tema.